На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Публікації і статті Книги і брошури Коментарі
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









"Ліга.Блоги", 05 лютого 2013 р.

ПОДАТОК НА БАГАТСТВО - НОВА ВЕРСІЯ

Міністерство фінансів пропонує перейменувати ст. 265 Податкового кодексу і викласти її в новій редакції. 18 січня 2013 на сайті Міністерства фінансів України був опублікований для обговорення проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування багатства і предметів розкоші", яким передбачаються певні нововведення , що стосуються оподаткування нерухомості. Це вже другий проект (раніше був № 10558 ) , який пропонується урядом з метою стягнення податків з власників багатства і предметів розкоші.

Представленим проектом Мінфіну передбачається, що об'єкти нерухомості повинні обкладатися податками не тільки залежно від метрів, але й залежно від вартості такого об'єкта оподаткування:

- Квартира вартістю понад 1000 розмірів мінімальної заробітної плати , встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, загальна площа якої перевищує 200 кв. метрів;

- Дачний або садовий будинок, котедж або житловий будинок садибного типу вартістю понад 2500 розмірів мінімальної заробітної плати, загальна площа якого перевищує 500 кв. метрів;

- Об'єкти житлової нерухомості, що перебувають у власності одного платника податків , вартістю понад 3000 розмірів мінімальної заробітної плати, загальна площа яких перевищує 600 кв. метрів.

Далі, звертаємо увагу, що якщо чинною редакцією Податкового кодексу передбачається оподаткування тільки об'єктів житлової нерухомості, то законопроект Мінфіну пропонує обкладати податком та нежитлові приміщення:

- Нежитлові приміщення, що знаходяться у власності одного платника податків , вартістю понад 2000 розмірів мінімальної заробітної плати, загальна площа яких перевищує 500 кв. метрів;

- Нежитлові приміщення, розташовані на земельній ділянці, на якій вже знаходиться дачний або садовий будинок , котедж або житловий будинок садибного типу вартістю понад 2500 розмірів мінімальної заробітної плати, загальна площа якого перевищує 500 кв. метрів.

Все зрозуміло з першим пунктом у відношенні нежитлових приміщень, а от щодо другого, ймовірно, будуть виникати запитання: що саме слід відносити до таких об'єктів - гаражі?

Як і в попередньому законопроекті, законопроектом Мінфіну пропонується не відносити до об'єктів оподаткування житлову нерухомість , в якій проживають сім'ї опікунів, піклувальників, які виховують не менш 5 ( а не 3 і більше, як передбачено чинною нормою ) дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського опіки. Зазначимо, що така пропозиція не відповідає вимогам ст. 22 Конституції України, згідно з якою при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод та є значним мінусом такого законопроекту.

База оподаткування для об'єктів житлової та нежитлової нерухомості буде визначатися за оціночною вартістю або за загальною площею в кв. метрах, при чому, механізм розрахунку податку виходячи із загальної площі законопроект Мінфіну не передбачає.

Досить цікаво пропонується визначати суму податку виходячи з оціночної вартості. Платник податків самостійно здійснює оцінку вартості об'єкта оподаткування шляхом укладення договору з суб'єктом оціночної діяльності. Відомство пропонує встановити ставку податку в розмірі 0,5 % від оціночної вартості об'єкта нерухомості, сума нарахованого податку повинна бути зменшена на суму документально підтверджених витрат на проведення оцінки, але повинна становити не менше, ніж сума податку, розрахована за ставкою в розмірі 2% від розміру мінімальної заробітної плати за 1 кв. метр загальної площі об'єкта нерухомості.

У разі непроведення платником податків оцінки вартості об'єктів оподаткування, сума податку обчислюється відповідним органом державної податкової служби за місцезнаходженням об'єктів оподаткування. Податкові повідомлення-рішення про суму податку на такі об'єкти оподаткування вручаються платнику податків до 1 липня року , наступного за звітним.

Отже, законопроект Мінфіну пішов далі у регулюванні питань оподаткування нерухомості, оскільки з'явилася прив'язка до вартості такої нерухомості. З нововведень також варто виділити введення нових об'єктів оподаткування - нежитлові приміщення. Як вже зазначалося вище, не визначено порядок розрахунку суми податку, виходячи з кількості метрів. Введено оцінку оподаткування , що додасть роботи громадянам та експертних організацій. Як працюватиме цей законопроект у разі його прийняття - неможливо сказати, адже тільки на практиці можна буде з'ясувати всі його плюси і мінуси.

"Ліга.Блоги", 05 лютого 2013 р. 


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
К налогам надо прибегать в исключительных случаях.
Ж.Боден, французский экономист

Відгуки і рекомендації
Надія Беженар
директор ТОВ «Аудиторська компанія "Українська консалтингова група»
Не секрет, що багато в чому успіх компанії залежить від партнерських відносин. Звертаючись за правовою допомогою до фахівців Національної правової палати, ми довіряємо не лише рішення свого питання, а, в першу чергу, покладаємося на професіоналізм, гнучкий підхід до наших побажань і відповідальність у роботі.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio