На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









«Документ тижня»: нововведення для арбітражних керуючих

В якості аналізованого «документа тижня» цього разу ЮРЛІГА вибрала два нормативні акти Мін'юсту, що встановлюють нові «правила гри» у діяльності арбітражних керуючих у контексті приведення їх роботи у відповідність до норм нової редакції Закону про банкрутство.

У 2013 році набув чинності Закон «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закон про банкрутство), що передбачає повну «трансформацію» правового статусу арбітражного керуючого. Зокрема, арбітражні керуючі стали суб'єктами незалежної професійної діяльності. У свою чергу, на виконання зазначеного Закону Мін'юст видав кілька нових наказів, що стосуються діяльності арбітражних керуючих.


Правила діловодства арбітражного керуючого


2 квітня 2013 набув чинності наказ Мін'юсту від 15.03.2013 р. № 447/5, яким затверджені Правила організації діловодства та архіву арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) (детальніше про документ читайте в новині ЮрЛіга «Мін'юст затвердив правила діловодства арбітражного керуючого»).


Згідно з документом Правила прийняті відповідно до ч. 1 ст. 116 Закону про банкрутство і регламентують вимоги до документування діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), організації архіву та роботи з документами в приміщенні, де знаходиться контора (офіс) арбітражного керуючого.


Крім того, документом також прийнята Приблизна номенклатура справ арбітражного керуючого і визначено, що арбітражний керуючий може покласти організацію діловодства та архіву на особу, яка перебуває з ним у трудових відносинах.


«Аналізуючи останні накази Міністерства юстиції, що стосуються діяльності арбітражних керуючих, складається таке враження, що регулятор став браконьєром і вийшов на полювання на арбітражних керуючих, викопавши вовчу яму і розставивши пастки і петлі», - коментує документ Мін'юсту керуючий партнер АО «Гесторс» Андрій Цвєтков .


Аргументуючи свою думку, пан Цвєтков зазначив, що наказом встановлено цілий комплект цікавих вимог, наприклад:


1) безпідставні вимоги до офісу. Згідно з документом офіс повинен бути належним чином пристосований до роботи арбітражного керуючого та осіб, які перебувають з ним у трудових відносинах, а також придатним для зберігання документів діловодства, архіву, печатки та штампів (за наявності) арбітражного керуючого, прийому громадян, роботи комісії з перевірки діяльності арбітражного керуючого ... протягом усього строку здійснення ним діяльності. Офіс також повинен бути захищений від несанкціонованого проникнення, а саме має бути встановлена ​​охоронна сигналізація. Заборонено мати кілька офісів;


2) документи арбітражного керуючого повинні оформлятися на білому папері високої якості фарбами насичених кольорів;


3) арбітражний керуючий може свідчити копії тільки створених ним документів;


4) арбітражний керуючий повинен мати електрозв'язок для отримання телефонограм і телеграм;


5) арбітражний керуючий протягом місяця з дня внесення інформації про нього до Єдиного реєстру арбітражних керуючих становить номенклатуру справ за формою згідно з додатком 16 до Правил. У відповідності з останніми номенклатура справ, складена арбітражним керуючим вперше, схвалюється експертною комісією управління юстиції та погоджується з експертно-перевірочною комісією відповідного державного архіву;


6) документи з часу створення (надходження) і до передачі в архів арбітражного керуючого зберігаються за місцем їх формування. У робочих кімнатах справи повинні зберігатися у вертикальному положенні в закритих шафах. У разі зберігання документів поточного діловодства та архіву в окремій кімнаті її зовнішні двері ізолюються металом, закриваються, а в неробочий час - опечатуються.


Враховуючи все вищезазначене, А. Цвєтков вважає, що важко навіть уявити, які будуть дії держоргану з питань банкрутства по відношенню до арбітражного керуючого, якщо, прийшовши на перевірку, він виявить факт зберігання документів, виготовлених на білому папері недостатньо високої якості і недостатньо насиченим фарбами , які будуть зберігатися в горизонтальному положенні в сейфах, а не у вертикальному положенні в шафах.


«Наказом № 447/5 Міністерство юстиції встановило додатковий перелік обов'язків арбітражних керуючих у порівнянні з Законом про банкрутство. Вважаю, що тим самим Міністерство юстиції вийшло за межі своєї компетенції », - резюмує А. Цвєтков.


Він зазначив, що перелік повноважень держоргану з питань банкрутства викладений у ст. 3 Закону про банкрутство, а переліком повноважень і обов'язків арбітражного керуючого присвячено цілий розділ 8 цього ж Закону (ст. ст. 97 - 118) відповідно. При цьому юрист вказує на те, що, виходячи з аналізу зазначених норм, вбачається законодавчий момент: Мін'юст не наділений повноваженнями встановлювати додаткові порівняно з законом обов'язки арбітражних керуючих.


Крім того, пан Цвєтков радить звернути увагу на те, коли арбітражний керуючий згідно нової редакції Закону про банкрутство отримає відшкодування своїх витрат у справі, не кажучи навіть про гонорар. Враховуючи недостатність двох мінімальних зарплат для утримання офісу та помічників, потрібно було б на законодавчому рівні передбачити джерело покриття цих витрат або зобов'язати держорган з питань банкрутства забезпечувати арбітражних керуючих офісами в користування безкоштовно, кажучи устами учасника наказу: «враховуючи значимість документів для особистості, суспільства і держави ».


Реєстр арбітражних керуючих


12 квітня 2013 набув чинності наказ Мін'юсту від 26.03.2013 р. № 541/5, затверджує Порядок формування та ведення Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) (детальніше з документом можете ознайомитися в новини ЮрЛіга «Які відомості міститиме реєстр арбітражних керуючих? ​​").


Нагадаємо, що Реєстр створюється у складі Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.


Арбітражний керуючий і керівник практики по роботі з проблемними активами АТ «Адвокатська компанія« Соколовський і партнери "Владислав Філатов відзначив, що відповідно до п. 1.2 Порядку формування та ведення Єдиного реєстру арбітражних керуючих Єдиний реєстр - це сукупність відомостей про арбітражних керуючих України та інформації про їх діяльність.


Пан Філатов також заявив, що формується Єдиний реєстр, відповідно до п. 1.4 Порядку, з метою ведення в повному обсязі обліку арбітражних керуючих та формування інформації про арбітражних керуючих та їх діяльності, необхідної для автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах про банкрутство.


«Єдиний реєстр з наявністю в ньому інформації складно переоцінити. Відповідно, принципово важливо на законодавчому рівні врегулювати питання формування та ведення Єдиного реєстру. Наприклад, згідно з ч. 3 ст. 4 Закону про банкрутство право на здійснення діяльності арбітражного керуючого надається арбітражному керуючому тільки у разі наявності відомостей про нього в Єдиному реєстрі », - резюмує арбітражний керуючий.


При цьому необхідно вказати, що на підставі інформації, що міститься в такому Реєстрі, формуються відомості про здійснення арбітражним керуючим своїх повноважень, серед яких:


- Завантаженість арбітражного керуючого справами про банкрутство;


- Наявність досвіду здійснення діяльності арбітражним керуючим на підприємствах, чисельність працівників яких перевищує 100 осіб;


- Наявність виконаних планів санації, укладених мирових угод у справах, участь в яких брав арбітражний керуючий;


- Відновлення платоспроможності боржника шляхом виконання всіх зобов'язань перед кредиторами;


- Затвердження господарським судом плану санації, підготовленого арбітражним керуючим, що виконує (виконував) повноваження розпорядника та ін


У такому випадку безкоштовний доступ до інформації, що міститься в Реєстрі, здійснюється через веб-сайт Реєстру, ведення якого забезпечує його адміністратор - ДП «Інформаційний центр» Мін'юсту.


Крім того, як зазначає арбітражний керуючий, відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру. Господарський суд своєю постановою зобов'язує певного автоматизованою системою арбітражного керуючого надати заяву на участь у даній справі. А у випадку якщо від арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру.


Для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора у справі про банкрутство кандидатура арбітражного керуючого визначається судом на підставі клопотання комітету кредиторів, а в разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду (абз. 5 ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство). При цьому під час призначення керуючого санацією або ліквідатора господарський суд не зв'язаний з кандидатурами арбітражних керуючих, запропонованими комітетом кредиторів, а має право призначити арбітражного керуючого самостійно, але як і раніше з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру.


Таким чином, як зазначає пан Філатов, затверджений Порядок, що визначає формування та ведення Єдиного реєстру, виконує ключову роль у питанні призначення арбітражного керуючого у справі про банкрутство, так як застосування автоматизованої системи для об'єктивного та неупередженого відбору кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справі про банкрутство безпосередньо залежить від обсягу та достовірності інформації про арбітражний керуючому і його діяльності, що міститься в Єдиному реєстрі.


У свою чергу, А. Цвєтков заявив: «Виходячи з норм законодавства, виходить, що арбітражний керуючий повинен мати офіс з декількох окремих приміщень, застрахувати всю відповідальність на 300 мінімальних зарплат, оформити на підставі трудових угод собі помічників, бухгалтера, архіваріуса, стажиста, встановити сигналізацію та металеві двері, вести прийом громадян і сидіти чекати, поки програма вибере його для участі в процедурі (але не більше 10 підприємств) ».


При цьому В. Філатов вважає, що для кожного арбітражного керуючого важливий контроль достовірності та підтримування повноти інформації, що міститься щодо нього в Єдиному реєстрі, як у контексті можливого призначення у справі про банкрутство, так і при розгляді його кандидатури зацікавленими користувачами.


ЮРЛIГА


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Дурные законы в хороших руках исполнителей - хороши; и самые лучшие законы в руках дурных исполнителей - вредны.
Фридрих Великий

Відгуки і рекомендації
Андрей Мизовец,
президент ассоциации «Газовые трейдеры Украины»
Национальная правовая палата - это профессионалы, за которыми стоят реальные успешные проекты.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio