На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Закон про приватних виконавців - панація або тягар для простих громадян?

 Законом "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів" в Україні буде введено інститут приватних виконавців. З приводу вказаної теми встановлено чимало думок. Дехто називає цей Закон колекторським, а дехто навпаки бачить у приватних виконавцях єдиний вихід для якісного та швидкого судового рішення. Спробуємо і ми розібратися з новелами, які принесе нам цей Закон.

Розпочнемо зі статистики. На даний час відсоток виконаних судових рішень не перевищує 5%. Це пов'язано із великою завантаженістю державних виконавців та з відсутністю необхідної мотивації у останніх. Це є природнім, оскільки заробітня плата в них не перевищує 2 тис.грн. Крім того, як не прикро визнавати, але деякі виконавці за деяку "подяку" від боржника можуть просто не побачити наявність в останнього майна та закрити виконавче провадження у зв'язку із відсутністю майна та неможливістю виконання судового рішення. У зв'язку з цим, втрачається сенс отримання судового рішення, бо виграти судову справу - це тільки перший крок для повернення своїх коштів, або майна. Найважчий крок все ж таки другий - це виконання судового рішення.

Громадяни після отримання судового рішення фактично загнані у глухий кут. З одного боку вони реалізували своє право на захист в суді та отримали рішення, з іншого при зверненні до виконавчої служби громадяни стикаються з ігноруванням державними виконавцями своїх обов'язків. Не рідко приватні виконавці просто не відкривають виконавче провадження у встановлені строки або безпідставно відмовляють у відкриті провадження. Громадяни ж у таких випадках не знають що їм робити та вимушені звертатися до кваліфікованих юристів за для вирішення цих питань. Після цього розпочинається довгий процес судових спорів.

Такий стан справ у діяльності державних виконавців м'яко кажучи не задовольняє нікого, окрім боржників. А тому систему виконання судових рішень необхідно було змінювати і це було зроблено за допомогою введення інституту приватних виконавців.

Для початку треба розібратися хто ж може бути приватним виконавцем. Законом встановлено, що приватним виконавцем може бути громадянин України, який досяг 25 років, має вищу юридичну освіту не нижче другого рівня, володіє державною мовою, має стаж роботи у галузі права після отримання відповідного диплома не менше двох років та склав кваліфікаційний іспит.

Багато людей турбувались, що колекторські фірми почнуть масово отримувати дипломи у галузі права та просто змінять назву на приватних виконавців. Однак, законодавець на цей випадок передбачив, що майбутній приватний виконавець після отримання відподвіного диплома повинен мати стаж роботи у галузі права не менше двох років. 

Приватні виконавці будуть діяти у певній місцевості - виконавчих округах, за прикладом нотаріусів. Це виключатиме можливість створення колекторськими фірмами своїх приватних виконавців та лобіювання інтересів цих фірм на всій території України. А у зв'язку з тим, що місцем виконання є місцезнаходження боржника - виконавчі округи приватних виконавців весь час будуть різні.

До того ж, приватні виконавці не зможуть виконувати всі судові рішення без обмежень. Зокрема, їм заборонено виконуати рішення про відібрання і передання дитини, рішення, за якими боржником є держава про конфіскацію та виселення та вселення фізичних осіб. Тобто, експерти, які лякали людей, що приватні виконавці будуть виселяти людей, які не сплачують за комунальні полуги, виявилися неправі.

Винагорода приватних виконавців залежатиме від виконавчих дій. У разі виконання рішення немайнового характеру - у вигляді фіксованої суми, а у разі виконання рішення майнового характеру - відсотка від суми або вартості майна, що підлягає стягненню.

Крім цього, буде створено дисциплінарну комісію приватних виконавців, в які можна буде поскаржитися на протиправні дії приватного виконавця. За наслідком розгляду скарги та наявності порушень приватного виконавця може бути притягнуто до відповідальності.

Якщо брати у цілому введення в дію інституту приватних виконавців в Україні - це є проривом у сфері виконання судових рішень. Можливо нарешті люди зможуть домогтися швидкого виконання судового рішення без сторонньої допомоги та повторного звернення до суду Звісно, оцінку діяльності приватних виконавців можна буде зробити тільки після початку їх діяльності. Але при правильному контролі приватних виконавців з боку держави, цей інститут має всі засоби для того, щоб активно функціонувати в Україні. А для тих осіб, які зі скепсисом відносяться до нововведень та не бажають звертатися до приватних виконавців, залишиться можливість звернутися до державних виконавців, які продовжать свою діяльність.

Сайт "ЮРЛИГА"


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Законы, чтобы быть полными, должны не только карать, но и награждать.
Оливер Голдсмит, английский писатель

Відгуки і рекомендації
Андрей Мизовец,
президент ассоциации «Газовые трейдеры Украины»
Национальная правовая палата - это профессионалы, за которыми стоят реальные успешные проекты.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio